Haberbusch & Schiele - jak browar reklamował się przed wojną
- Przez kruku --
- Sunday, 27 Nov, 2022
Powiedzenie "Reklama dźwignią handlu" przy obecnym natłoku reklam, w każdej sferze życia, może wydawać się archaizmem. Jednak dla firm i przedsiębiorców w dwudziestoleciu międzywojennym była to forma sztuki. Wyobraźmy sobie dotarcie do klienta bez telewizji, internetu, bilbordów na każdym rogu ulicy. W takich warunkach pomysł na przyciągnięcie uwagi był na wagę złota.
Jednym z browarów, które mocno akcentowały swoją obecność na rynku warszawskim, jak i ogólnokrajowym były Zakłady Haberbusch & Schiele. Zobaczmy jakie nośniki wykorzystywał browar aby dotrzeć do klienta, proponujemy również zwrócić uwagę na zwroty używane w reklamach drukowanych.
Widoczne neony - z lewej Haberbusch i Schiele
Mistinguett (Jeanne Bourgeois) reklamująca firmę produkującą piwo "Haberbusch i Schiele"
Skrzyżowanie ulicy Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi od strony północno-zachodniej. Z prawej willa Marconiego przy ul. Marszałkowskiej 101 róg Al. Jerozolimskich 35 z neonem "Porter piwo Haberbusch i Schiele".
Na gmachu budynku widoczna reklama: "Porter - piwo i wódki Haberbusch i Schiele".
Aleje Jerozolimskie pomiędzy ulicą Marszałkowską a Nowym Światem. Widoczny samochód Zjednoczonych Browarów Warszawskich "Haberbusch i Schiele".
Wóz konny na oponach samochodowych przewożący beczki - własność browaru "Haberbusch i Schiele".
na podstawie: Polona.pl i NAC